Close up of Student writing in her textbook

Cum să redactezi un text de calitate pentru site-ul tău

Distribuie articolul:

Close up of Student writing in her textbook

„Cum scriu un text bun pentru site-ul meu?”

Redactarea textului pentru un site de prezentare poate duce proprietarii de afaceri de foarte mult ori în impas. Nu că aceștia nu ar știi despre ce este afacerea sau cum să-și vândă produsul, dar când nu este clar pentru cineva cum trebuie să lucreze, apar blocaje.

Deoarece proiectul WAcademy permite afacerilor să obțină un site web gratuit, construit de către studenți aflați în sesiunea de practică, redactarea textului rămâne responsabilitatea persoanelor ce obțin site-ul. Există 2 variante în această situație, fie ca aceștia să redacteze textele personal, fie să angajeze un copywriter care să redacteze textul pentru ei.

În cele ce urmează, mă voi adresa direct persoanelor ce doresc să-și redacteze textul personal, prezentând recomandări și bune practici din domeniul web.


Structura site-ului

Pentru a putea începe, vei avea nevoie de o listă exactă cu pagini pentru care va trebui să redactezi textul, lista aceasta formând structura site-ului 

Primul pas este să înțelegi publicul țintă și nevoile lor, structurând și prezentând clar tot ce ar putea interesa pe o persoană ce nu a mai avut niciodată contact cu domeniul tău de activitate. 

Recomand cu tărie să abordezi această metodă, deoarece persoanele necunoscătoare o vor citi cu interes, iar cei ce au mai avut contact cu domeniul tău de activitate, pur și simplu vor citi doar ce îi interesează.

În funcție de specificul afacerii, s-ar putea să fie necesare mai multe pagini sau mai puține pagini. Mai jos las câteva exemple din care te poți inspira.

Paginile esențiale:

      • Prima pagină
      • Despre noi
      • Servicii
      • Contact

Alte pagini utilizate frecvent:

      • Portofoliu
      • Testimoniale
      • Blog
      • Cariere


Diferența dintre o pagină și o sub-pagină

Paginile și sub-paginile sunt, din punct de vedere tehnic, același lucru, totuși, modul în care ele sunt afișate pe site este diferit.

Paginile sunt afișate ca elementele din meniu, în timp ce sub-paginile sunt pagini aflate în “sub-ordine” la o pagină.

Cel mai bun exemplu este partea de servicii al unui site.
În timp ce pagina Servicii va fi afișată în meniu, sub-pagini cu serviciile detaliate vor aparține de pagina Servicii.

Exemplu:

  • Servicii
    • Amenajări interioare
    • Finisaje exterioare
    • Amenajări peisagistice
    • Debarasare deșeuri construcții

Pentru a fi mai ușor de înțeles, regăsești mai jos o captură de ecran cu rezultatul final.

sub-pagini


Conținut text

Conținutul va fi diferit în funcție de domeniul de activitate, totuși, va răspunde la aceleași întrebări de cele mai multe ori.

Ca recomandare extrem de importantă, nu copia texte de pe alte site-uri! Poziționarea site-ului tău printre rezultatele Google va avea de suferit, motoarele de căutare nu apreciază conținutul copiat de pe alte site-uri.

Deși orice site începe cu pagina principală, denumită adesea “Acasă”, “Homepage” sau “Pagină principală”, o vom lăsa la urmă, fiindcă la final vom avea pregătit tot conținutul necesar pentru a o realiza calitativ!


Despre noi

Această pagină trebuie să prezinte informații despre tine sau despre companie, precum data înființării, domeniul de activitate, calificări, atuuri, plusuri și alte informații ce vor ajuta vizitatorul să te sau să vă cunoască.

În timp am observat că dacă răspunzi la întrebarea “De ce ești tu mai bun decât competitorii tăi?” vei obține de cele mai multe ori conținutul perfect pentru această secțiune.


Servicii

Pagina de servicii poate include informații generale despre ce oferi, urmând ca detalierea fiecărui serviciu să fie făcută pe o sub-pagină separată (variantă recomandată, pentru o prezență mai solidă pe motoarele de căutare, precum Google) sau poate include informații complete despre toate serviciile, într-un singur loc.

Este foarte util ca pagina de servicii, la modul general, să menționeze în prima parte ce servicii sunt oferite, dacă există posibilitatea să oferi servicii suplimentare (exemplu: ne ocupăm de amenajări interioare, dar putem veni și cu alte servicii conexe, realizate de către noi) sau dacă există colaboratori pe care îi poți contracta în vederea realizării unor servicii mai complexe.

Ține minte că multe persoane ce ajung organic pe site-ul tău (din căutări pe Google), s-ar putea să nu știe nimic despre domeniul tău de activitate și că cel mai probabil doresc să se informeze în primă fază. O prezentare detaliată a serviciilor și a modurilor de lucru pot convinge vizitatorii că deți informațiile și experiența pe care aceștia o caută la un profesionist, ajungând repede de la informare la contractarea serviciilor tale.

Recomand cu tărie să explici:

    • ce se oferă în cadrul fiecărui serviciu (exemplu: serviciile de peisagistică acoperă doar traseele de irigație, amenajarea gazonului și a arborilor decorativi, fără sistem de management al irigației, reparația construcțiilor aflate în proximitate sau a gardurilor existente)
    • cum funcționează modul tău de lucru
    • ce trebuie clientul să pună la dispoziție (exemplu: locația, materialele consumabile, debarasarea resturilor, cazare, echipament sau alte lucruri, în funcție de domeniul de activitate al fiecăruia)
    • cât durează execuția
    • câte persoane se vor prezenta pentru realizarea serviciului
    • ce garanții se oferă (exemplu: orice stricăciune cauzată calitatea execuției va fi reparată fără nici un cost suplimentar)
  • ce costuri suplimentare pot apărea
  • de ce serviciile tale sunt mai bune decât a competiției


Contact

Pagina de contact trebuie să prezinte un minim de informații necesare pentru ca vizitatorii sau clienții să poată lua legătura cu tine prin metoda lor de contact preferată. Recomandăm să incluzi aici următoarele elemente:

    • Adresa punctului de lucru (doar dacă există punct de lucru fizic) sau măcar localitatea/județul unde prestezi servicii (menționând că este arealul acoperit);
    • E-mail-ul unde poți fi contactat;
    • Numărul sau numerele de telefon
    • Orarul de funcționare (dacă este cazul)
    • Profilele de social-media, precum Facebook, Instagram, Tik-Tok, LinkedIn, etc
    • Formular de contact – una dintre cele mai eficiente metode de contact, efortul vizitatorului fiind minim

Bine-înțeles, orice altă informație consideri că ar fi relevantă pentru a putea fi contactat cu ușurință, trebuie trecută aici. Poate dorești o hartă cu locația exactă sau indicații de a găsi sau a accesa locația (exemplu: poziționarea interfonului, cod de acces, etc)


Pagina principală

După ce ai terminat de redactat textul pentru toate paginile ce le dorești pe site, e timpul să pregătești structura paginii principale.

Recomand din start să lași designerii să structureze pagina după cum consideră ei că ar fi mai eficient. Dacă totuși dorești să înțelegi sau să abordezi procesul, ai informația mai jos.

Scopul primei pagini este să captiveze vizitatorul și să-l intrige, în așa fel încât să rămână cât mai mult pe site și în final să te contacteze.


Noi încercăm să structurăm pagina principală cu următoarele elemente:

    • Slider – o secțiune de dimensiunea ecranului sau dimensiuni similare, ce prezintă elemente grafice (n.r. poze de calitate înaltă, caractere animate, animații, video-uri, etc), cu scopul de a captiva vizual;
    • Highlights – 3-4 element ce scot în evidență atuurile sau avantajele afacerii tale (exemplu: produse fabricate în România, transport gratuit pentru comenzi de peste 300 de lei, garanție pe viață, personal calificat, echipament premium, etc)  cu scopul de a intriga, de a atrage atenția, fără a oferi prea multe detalii;
    • O scurtă prezentare – de regulă primul pasaj din conținutul paginii Despre noi, cu un buton ce te redirecționează către pagina “Despre noi”;
    • Scurtă prezentare a serviciilor sau a produselor oferite;
    • Elemente ce consolidează încrederea în compania ta, precum recenzii (testimoniale) sau elemente din portofoliu – orice prezintă calitatea lucrării;
    • Alte servicii sau produse ce dorești să le oferi clienților
    • Alte elemente ce consolidează încrederea
    • Elemente ce încurajează vizitatorii să te contacteze

Studenții noștri
îți construiesc site-ul gratuit!

TESTIMONIALE CLIENȚI

Scor: 4.8 I 602 testimoniale

Vezi și alte articole